Marketing is techniek

Marketing ICT_1

Voor marketeers raakt technologie alles wat we doen, van de CRM systemen die onze klantgegevens bevatten tot de software die een geweldige advertentie voor de socials mogelijk maakt. Als je er goed over nadenkt, is de scheiding tussen de technologie en marketing zo klein geworden dat er helemaal geen scheiding meer is. Je zou bijna kunnen zeggen dat martech marketing is. Toch?

De afgelopen jaren hebben we marketing technologieën zo ingebouwd dat het onze tweede natuur is. Hoewel het bij elke organisatie anders werkt, Vaak speelt martech een belangrijke rol de organisatie van de marketingactiviteiten. Kortom: martech staat centraal in marketing…

Samenwerken loont

Andere afdelingen gebruiken steeds vaker software die goed kan worden geïntegreerd met martech. Managers van de administratie of van verkoopafdelingen kunnen bijvoorbeeld CRM-software gebruiken om commerciële en financiële inzichten te krijgen. Het is dus zeker niet alleen het marketingteam dat moet worden afgestemd op de technologie, ook de strategieën van andere teams zijn – als het goed is – om de techniek heen gebouwd.

P.S. Zie ook voor een opsomming van marketing tools via een eerder blog.