Tools voor marketeers
Bij het inrichten van marketingcampagnes is het van belang om een goede tool te gebruiken. In organisaties worden er gemiddeld maar liefst twaalf verschillende ICT tools gebruikt bij campagnes! Voor het maken van een juiste keuze kan de volgende verdeling gebruikt worden.
- Kanaalspecifieke software, Google Adwords, LinkedIn Marketing Solutions, Tripolos, Copernica, WordPress
- CRM software, Salesforce, Microsfoft Dynamics, Exact
- Outbound marketing software, Selligent, Adobe Campaigns, Basedriver
- Inbound marketing software, Hubspot, Marketo, Sharspring
- Datamanagement platform, Relay42, Blueconic, Tealium
- Marketing management software, IBM Marketing Operations, Basedriver, Apprimo
Bron: Marketingfacts Jaarboek
Leuk artikel, alhoewel wij rekening moeten houden met alle mogelijke veranderingen los van de digitale veranderingen. Met het corona-virus moeten wij creatief zijn om produkten en diensten te kunnen leveren. Ik denk hierbij aan telemarketing en verwacht in de komende periode een boost zal hebben in deze branche.