Meetbare marketingresultaten (deel 2)analysis-analytics-business-plan-590016

In het eerste deel van dit blog heb ik de basis van meetbare marketingresultaten  beschreven. Nu ga ik in op de verschillende fases van de funnel en het model See Thing Do Care van Google. Via marketing blogs vond ik meer informatie om dit model te onderbouwen.

Marketeers krijgen vaak te maken met allerlei verschillende klanten, die allemaal ook weer andere behoeften hebben. En hoe bied je dan het juiste aan op het juiste moment? Op het eerste oogopslag misschien wel een onmogelijke klus, maar na het lezen van deze blog op Traffic Today niet meer!

Wat is de intentie?

Via Frankwatching zag ik een artikel over het See Think Do Care-model van Google. Het is een duidelijke weergave van de customer journey en je kunt op een relatief eenvoudige manier een boodschap koppelen aan de verschillende fases. De kunst zit hem echter in het volgende: hoe begeleid je die potentiële klant door de verschillende fases? In de praktijk blijkt dit namelijk lang niet zo eenvoudig als het klinkt. Want hoe weet je waar deze potentiële klant zich in de funnel bevindt en wat zijn achterliggende intentie is? En past jouw boodschap op dat moment wel bij die intentie?

Lees meer via: See Think Do Care-model 2.0

Voorbeeld

Hieronder zie je een voorbeeld van het model in de fashion business:Table1