Boekentip 17: Zo verkoop je alles

Zo Verkoop Je AllesDe titel is veelbelovend: Zo verkoop je alles. En: : “Succes gegarandeerd voor elke ondernemer en professional”. Ook staat er op de cover: “Hoe je reclame maakt waar iedereen blij van wordt”.

De inhoud

De opvallende cover spreekt me aan. Lekker jaren tachtig sfeertje. Dat begint goed. De 15  hoofdstukken beschrijven het hele marketing en sales proces van strategie tot middelen en acties. Korte samenvattingen en leesbare teksten maken het een prettig boek. De titels van de hoofdstukken maken me erg nieuwsgierig. Voorbeelden: “Verkoop geen ijsjes, verkoop wittewijnijsje”of “De zeven marketinglessen van een vierentwintigjarige oceaanredder (hint gebruik grote woorden)”.  Dan volgen korte inleidingen en stappenplannen om gelijk mee aan de slag te gaan. Ik vind het een goed boek en door de inhoud en indeling is het erg geschikt als naslagwerk. Alles bij elkaar vind ik het boek een aanrader voor elke sales en marketing professional!

En voor de mensen die het boek gelezen hebben een vraag: “Hoeveel zou het marktaandeel van New Wash van Hairstory gegroeid zijn door dit boek?”. Ik ben benieuwd.

Wat staat er op de achterkant?

“Je kunt nog zo geweldig zijn, maar als mensen dat niet weten heb je er niets aan. Wil je meer klanten? Verleid ze dan met aantrekkelijke reclame. Ook jij kunt de Tesla worden onder de auto’s, de George Clooney onder de acteurs, de Hema onder de rookworsten. Daarvoor hoef je maar twee dingen te doen: je merk begeerlijk maken en dit delen met de wereld.

Te veel bedrijven zijn onbekend en onbemind. Laat jezelf zien en en stel je persoonlijke reclamemix samen met de praktische tools in dit luxe hardcover boek. Ontdek wat werkt voor jou en je merk, en verover de wereld. Zo helpt dit boek niet alleen jou, maar ook alle mensen die je producten en diensten graag zouden willen kopen. Iedereen wordt gelukkig van reclame.”

Over de auteur

Erwin Wijman is Nederlandse bekendste marketingdeskundige en schreef veelgelezen boeken over marketing, waaronder Vlinder in de boksring, De Bedrijfsnamenfabriek en Wat je rijdt ben je zelf. Op de cover staat: “Merkendeskundige en meesterjournalist Erwin Nijman, bekend van NRC, FD, Adformatie, BNR en het Parool”.

Bescheidenheid past niet bij verkoop denk ik :-)

Meer reviews over het boek vind je hier.