De pitch

Wat zegt de filmmaker? “De Emoji Film laat je zien wat er zich afspeelt aan de binnenkant van je smartphone. Diep verborgen in je apps ligt Textopolis, een levendige stad waar al je favoriete emoji’s wonen, en zij hopen allemaal geselecteerd te worden door de gebruiker van hun smartphone. In deze wereld heeft elke emoji maar één gezichtsuitdrukking, behalve Gene, een uitbundige emoji die zonder filter is geboren en vol zit met verschillende gelaatsuitdrukkingen.

Vastbesloten om net als alle andere emoji’s “normaal” te worden, schakelt Gene de hulp in van zijn handige beste vriend Hi-5 en van de beruchte codekraker emoji Jailbreak. Samen gaan ze op “app-vontuur” langs de verschillende apps op de telefoon, elk met hun eigen wilde en grappige wereld, op zoek naar de Code waarmee ze Gene kunnen veranderen. Maar wanneer een groot gevaar de smartphone bedreigt, hangt het lot van alle emoji’s af van deze drie onwaarschijnlijke vrienden die samen hun wereld moeten redden voordat deze voorgoed gewist wordt.”

Bekijk hier de trailer via YouTube.

Recencies

·       Volkskrant: “De Emoji Film benadrukt onbedoeld hoe duizelingwekkend leeg en inhoudsloos een digitaal leven kan zijn. Een lui en onzorgvuldig plot zonder enige logica.”

·       RTL Nieuws: “Op het eerste gezicht lijkt The Emoji Movie een vermakelijke film: meerdere emoji gaan op avontuur door verschillende apps in een telefoon. Toch zijn filmrecensenten niet tevreden.”

·       Editie NL: “The Emoji Movie krijgt historisch lage cijfers van zowel filmrecensenten als bezoekers. En, zoals het vaker gaat bij een slechte films, juist door die recensies zijn veel mensen toch wel nieuwsgierig.”

·       Nog meer reacties zijn te lezen via Nu.nl

Wie is er al naar deze film geweest? En wat is jouw mening? Slechtste film ooit? Emotieloos? Of viel het misschien tot wel mee? Laat je het weten?

Mijn review d.d. 17 augustus 2017

Gisteren ben ik naar deze film geweest. Het is inderdaad niet de beste film die ik ooit gezien heb, maar zeker niet de de slechtste. De insteek vond ik eigenlijk best grappig. De verschillende emoji’s gaan op pad aan de binnenkant van de smartphone en komen allerlei bekende app’s tegen op ‘hun reis’. Via o.a. het fotoboek op Instagram, de cloud van de Dropbox en de video’s van YouTube maken ze van alles mee. Met een beetje fantasie haal je ook wel een boodschap uit deze film: ‘Je bent goed zoals je bent”. Daarbij komt dat zoonlief – en de rest van de kinderen om mij heen in de bioscoop – het een leuke film vonden. Daar gaat het om. Toch?