Engaging ContentContent marketing met WOW-effect!

Op de achterkant van het boek staat het al: het is een hele grote uitdaging om (goed) met content marketing aan de slag te gaan. Voor starters in het vak maar ook voor ervaren professionals. Hoe doe je dat? Hoe creëer je content waar men echt op gaat reageren? Hoe krijg je mensen betrokken? Hoe realiseer je effect met content?

Zes hoofdstukken

Het boek bestaat uit zes hoofdstukken. Dat is lekker overzichtelijk. Het begint met de uitleg over het type content, de kaders en content marketing. Daarna wordt er aandacht gegeven aan mediagedrag en engagement. Ik vind dit gedeelte erg interessant omdat het goed ingaat op het menselijk gedrag en hoe ‘engagement’ ontstaat. Daarna volgen praktische modellen en tools die je gelijk kan gebruiken. Als laatste is er handleiding voor het opstellen van een content plan.

De auteur

Het boek is geschreven door Patrick Petersen. Op Twitter is Patrick bekend als @Onlinemarketeer  en hij heeft al verschillende boeken geschreven over marketing en content management. Ik schreef daar al eerder twee boekentips over. Patrick Petersen heeft veel ervaring als online marketeer en wordt regelmatig gevraagd als docent en spreker.

Boekentip 8: Handboek Online Marketing

Boekentip 10: Handboek Content Strategie

Tips en voorbeelden

Het boek biedt veel interessante voorbeelden en handige tips. De vele voorbeelden maken het lekker leesbaar. Het boek is een goede mix van theorie en praktijk. Een aanrader voor marketeers!

P.S. Een overzicht van mijn andere (marketing) boekentips vind je hier: Marketing Blog – Boekentips.