Gastblog van Anneke Laverman

7 Marketingmanieren van een tekstschrijver

Marketing is als kringen in het water die zich uitbreiden, als een sneeuwbal die een positieve lawine wordt. Elke zzp-er droomt ervan en ik ook. Maar vaak is het gewoon hard werken. Wat doe ik om mijn online schrijftrainingen en mijn blogworkshop te marketen?

  1. Ik praat met iedereen, maak contact, vraag naar hen en vertel wat ik doe.
  2. Ik blog over schrijven en online schrijftrainingen.
  3. Ik plaats updates op facebook en twitter, want dat zijn mijn uithangborden. Op facebook zet ik updates van blogs, van projecten en leuke taaldingetjes met beeld ter vermaak. Op twitter verwijs ik naar goede artikelen in mijn vakgebied en geef ik #schrijftips. Zie twitter en facebook.
  4. Ik geef mijn workshops bij In de Ruimte, een ruimte gericht op uitwisseling en samenwerking. Via In de Ruimte [link www.inderuimte.org] vergroot ik mijn netwerk en werk ik veel samen.
  5. Ik plaatste een advertentie op rommelmarktwebsite meukisleuk.nl.
  6. Ik verstuur offerteschrijftips. Ooit werkte ik op de afdeling Europese Aanbestedingen en offertes van Hewlett-Packard, waar ik offertes leerde schrijven. Stuur me een mail als je mijn offertetips wilt hebben.
  7. Ik gebruik een checklist voor nieuwe websites. Deze lijst gebruik ik om iemand mee te interviewen voor we starten met de nieuwe webteksten. Je kunt de checklist zelf ook gebruiken. Kijk in de vierde alinea voor de webteksten checklist.

Heb jij aanvullingen op mijn marketingmanieren?

Ik ben benieuwd wat bij jou goed werkt!

Anneke Laverman van Puntann

post@puntann.nl