Vijf jaar bloggen; een top 5!
Nummer 1: Corporate communicatie, de theorie
Corporate communicatie is het management instrument waarmee alle bewust gehanteerde vormen van in- en externe communicatie zodanig op elkaar worden afgestemd dat de organisatie het imago dat ze bij haar doelgroepen wil hebben, krijgt en behoudt.
Nummer 2: Wat is identiteit?
Er is natuurlijk al heel veel geschreven over identiteit. Maar een eenduidige omschrijving van het begrip identiteit kan ik toch niet goed vinden. Of ik zoek niet goed, of is het er misschien (nog) niet? Hoe meer ik zoek, hoe meer verschillende definities ik tegenkom. Kortom: wat is identiteit?
Nummer 3: Wet van Pleuris 2.0: V x R x (Social) M³
Crisiscommunicatie is de laatste jaren totaal veranderd. Met de komst van social media lijkt het wel of er een heel nieuw vakgebied is ontstaan. De één ziet kansen en mogelijkheden maar de ander ziet vooral beren op de weg en stort zelf in een ernstige depressie. Dat is geen oplossing natuurlijk!
Nummer 4: Kan de online marketeer zonder de kwaliteiten van de 1.0 marketeer?
De online marketeer wordt wel eens verweten dat hij zijn vakgebied mechanisch en analytisch benadert. Online marketing wordt ingezet als een tool. We stoppen er iets in en we krijgen er iets uit. Niet voor niets wordt online marketing sterk gestuurd op ROI.
Nummer 5: Het merk Playmobil: traditioneel en ouderwets of hip en trendy?
Er zijn van die merken die niet opvallen, maar toch opvallend zijn. Sinds onze zoon op verjaardagen en Sinterklaasfeesten regelmatig Playmobil vraagt (en krijgt!) kunnen wij thuis niet om Playmobil heen. Maar als ik vanuit ‘marketing’ aan het merk Playmobil denk, heb ik niet gelijk een duidelijke associatie. Gewoon geen. Niet positief en niet negatief.
Geef een reactie