Social media en marketing?

Dagelijks volg ik (marketing) collega’s via verschillende social media. Maar hoe wordt social media door hen ingezet en gebruikt? Welke platform(en) zien we terug voor welke soorten van communicatie? What’s hot and what is not? Wat moet ik allemaal weten? En wat kan en wil ik waar en wanneer lezen?

Social Media Marketing Industry Report

Ik ben wel nieuwsgierig hoe vakgenoten – anno 2014 – omgaan met social media. Zelf ben ik, als Angelique én als marketeer, vooral actief op Facebook, LinkedIn en Twitter. Ik maak af en toe even een ‘uitstapje’ naar Google+, YouTube en Pinterest. Maar misschien moet ik nu echt Instagram ook eens gaan overwegen… Of zijn er andere mogelijkheden? Wat zijn de effecten van de verschillende kanalen? Wat zijn de trends? Welke rol speelt bloggen? Wat zijn opvallende resultaten? En wat zijn eventuele verschillen tussen B2B en B2C? Kortom; wie doet wat waarom, wanneer en hoe op welke social media?

Via de website van Social Media Examiner is hierover een interessant onderzoek “2014 Social Media Marketing Industry Report” te downloaden. Even je emailadres achterlaten en je ontvangt – een link naar – een PDF. En je bent gelijk weer op de hoogte!