Boekentip 10: #HCS – Handboek Content Strategie

Het Handboek Content Strategie (#HCS) van Patrick Petersen is een praktijkgericht marketingboek waarmee je zelf gelijk aan de slag kunt met het realiseren van een content strategie. De interviews met professionals zijn erg interessant en zorgen ervoor dat je een (nog beter) idee krijgt hoe je content kunt vertalen naar de context waarin een organisatie zich bevindt.

Van de ‘achterflap’

Het ‘Handboek Content Strategie’ (#HCS) neemt de gebruiker mee in een boeiend verhaal dat voor bewustwording, betrokkenheid, beslissing en binding zorgt. Modellen, onderzoeken, voorbeelden en cases nemen de lezer mee in een vertaalslag van contentstrategie naar contentmarketing naar tactiek en campagne. Langs branded, curated en user generated content. De tactieken voor meer engaging content en een groot aantal marketingmodellen helpen de lezer een strategie om te zetten in een contentmarketingcampagne. Het 6C-model, het SOCCER-model, het positieve effect op de zoekmachinemarketing en social influence plus Petersens model van Boeien & Binden vormen een rode draad. Dit management- en studieboek is gevuld met infographics, grafische modellen en meer illustraties die boeien. Cases komen onder andere van de hand van Landal Greenparks, Philips, De Hypotheekshop, AtMost.TV en de TU Delft.

Crossmedia

Opvallend in de media! #HCS is vindbaar op Twitter (@HandboekContent), en staat Pinterest vol met infographics en visuele aanvullingen bij het boek. Er is ook een eigen blog www.handboekcontentstrategie.nl met video’s, presentaties en webinars. #HCS wordt uiteraard (!) breed ingezet in diverse media. Zoals de subtitel van het boek al zegt; content strategisch inzetten…  Kortom; het boek is erg praktijkgericht, maar heeft ook een duidelijke strategische onderbouwing. Het boek is prettig leesbaar en voor een brede doelgroep relevant.